
Behandelen prijsaanvraag potentiële klant
Specificaties
Werkbeschrijving:
Indien er zich een potentiele klant meldt die graag informatie en prijzen wil ontvangen dienen er een aantal controlevragen te worden gesteld om te bepalen of deze klant en zijn producten passen bij Chain Logistics.
-Chain Logistics neemt geen opdrachten aan van particulieren-
Maak altijd duidelijke schriftelijke afspraken over:
- Levertijden en de uitloop hiervan
- Betalingscondities, Chain hanteert een termijn van 14 dagen
- Schadeafwikkeling en maximale hoogte hiervan
- Verzekering en de voorwaarden hiervan
- Communicatie zoals navragen over zendingen, het opvragen van pod’s of het tijdig aanmelden van opdrachten
1: Direct Express, het verzorgen van koeriersritten
Vraag altijd naar de volgende gegevens en geef aan dat je deze ook per email wilt ontvangen:
Bedrijfsnaam
Bedrijfslocatie, straatnaam, postcode en plaats
KVK nummer
BTW nummer
Contactpersoon
Emailadres
Telefoonnummer
Zoek het bedrijf en de contactpersoon altijd even op via Google. Dit geeft direct een indruk van het bedrijf en van de werkzaamheden die zij doen.
Deze opdrachten gebeuren op facturatie basis dus het is van groot belang een goede inschatting te maken van de nieuwe klant om zo eventuele betalingsproblemen te voorkomen.
2: Economy Express, het versturen van pakketten
Deze dienst wordt uitbesteed en hiervoor staan vaste inkooptarieven.
Zie www.chaindocs.nl/inkooptarieven voor de actuele inkooptarieven per vervoerder.
Wat voor goederen wil men versturen? Dit is belangrijk om bijvoorbeeld de diefstal- of schadegevoeligheid te bepalen. Aangezien wij de dienst Economy Express uitbesteden willen wij geen verantwoordelijkheid dragen over breekbare goederen of goederen met verhoogd risico op diefstal. Bepaal ook de waarde van de zendingen en oordeel of dit past bij een overnight-product of dat deze producten beter per koerier kunnen worden weggebracht.
Waar dienen de te versturen zendingen te worden afgehaald? Ligt de locatie in het verzorgingsgebied van Chain? Houdt hier als richtlijn de regio Uden/Veghel/Oss en regio Nijmegen/Wijchen aan. Houdt daarnaast rekening met de gewenste afhaaltijd, het volume en het type voertuig.
Hoeveel zendingen worden er verstuurd of hoeveel verwachten zij te gaan versturen? Doorgaans kan een klant die veel verstuurd scherper worden aangeboden omdat de kosten voor het afhalen gelijk blijven. Let natuurlijk wel op het type voertuig dat nodig is om eventueel grotere aantallen zendingen af te halen.
Gaat de klant de zendingen zelf inboeken en de labels printen of dient de transportplanning dit te doen? Houdt rekening met de aantallen.Voor een kleinere klant is het niet rendabel om een labelprinter aan te schaffen. Vanzelfsprekend is dat de prijs per zending duurder is als Chain de labels print en plakt dan wanneer een klant dit zelf doet.
Is er een specifieke afhaaltijd gewenst? Houdt ook hier weer rekening met de afstand en kijk of er mogelijkheden tot het combineren van ritten zijn.
De auto van GLS komt maandag t/m vrijdag om 17:00 laden bij Chain Logistics. De goederen moeten dus vóór deze tijd klaar staan. Als stelregel hanteert Chain Logistics dat de zendingen die moeten worden afgehaald vóór 14:00 uur moeten worden aangemeld bij de transportplanning.
Wat is het verwachtingspatroon van de klant? Wil de klant dat zijn zendingen gegarandeerd de volgende werkdag worden geleverd of mag het ook iets langer duren?
3: Pallet Express, het versturen van pallets
Deze dienst wordt uitbesteed en hiervoor staan vaste inkooptarieven.
Zie www.chaindocs.nl/inkooptarieven voor de actuele inkooptarieven per vervoerder.
Wat voor goederen wil men versturen? Dit is belangrijk om bijvoorbeeld de diefstal- of schadegevoeligheid te bepalen. Aangezien wij de dienst Pallet Express uitbesteden willen wij geen verantwoordelijkheid dragen over breekbare goederen of goederen met verhoogd risico op diefstal. Bepaal ook de waarde van de zendingen en oordeel of dit past bij een overnight-product of dat deze producten beter dedicated kunnen worden weggebracht.
Let goed op ADR goederen!
Waar dienen de te versturen zendingen te worden afgehaald? Standaard worden de pallets door onze partners afgehaald dus zijn er altijd kosten voor het afhalen. De kosten verschillen per vervoerder en zijn te vinden onder via onderstaande deze www.chaindocs.nl/inkooptarieven
Wat is het verwachtingspatroon van de klant? Wil de klant dat zijn zendingen gegarandeerd de volgende werkdag worden geleverd of mag het ook iets langer duren?